Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-06, 15:09   #10
Boxie
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
Alder: 55
Boxie er ny på veien

Sv: Ketose og eple

Opprinnelig lagt inn av Monna

Takk for svar!

Gikk i over to uker med sure muskler, og det ble ikke bedre. Har lest en del på disse sidene, er det slik at jeg erstatte eple med noe lavkarbo? Syns det var pyton og nesten ikke komme seg opp ei trapp (noe overdrevet)...

Jeg gikk også over to uker uten at surheten i musklene forsvant. Og jeg har IKKE blodtype A som noen foreslår som en grunn lengre oppe. Jeg spurte forumet her om dette var normalt, men fikk da forståelsen av at dette hadde ingen opplevd før, så jeg turte ikke å fortsette ketosen lengre.

Årsaken til at jeg fikk sure muskler er at jeg trener mellom 7-10 timer pr uke og da er ikke ketose en god løsning. Man bør trene moderat og ved middels intensitet når man er i ketose, glykogenlagrene er jo tomme og kroppen får ikke energien som den trenger til hard og intensiv trening.

Dersom du ikke skal fortsette i ketose bør du spise karbo (med stivelse) kvelden før trening. I tilfelle du trener.

Men nå snakker jeg ut i fra mitt utgangspunkt og min kropp. Kroppene reagerer jo svært forskjellig på diett og trening m.m.

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat