Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-06, 13:22   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Reaksjoner på søtstoff?

Det finnes endel som reagerer på søtstoff ja. Men hvordan vondt i magen får du? For jeg kan reagere veldig på pepsi max - særlig når jeg har mye magesyre. Pepsi max er jo ikke akkurat snilt mot magesekken, surt som fy.

Men drikker du mye? Drikker du vann i tillegg? Hvor i magen har du vondt? Har du sure oppstøt?

Hvis du legger hånda di under hjertet, under venstre bryst - er det der du har vondt? For da kan (KAN!) det hende at du har et magesyreproblem. Noe som igjen, i ytterste konsekvens, kan føre til magekatarr. (Noe jeg har hatt før - det er IKKE godt.) Magekatarr kan igjen føre til magesår.

Om det er magesyreproblem, kan du prøve pepcid (eller hva det heter.. pepcid duo?) - fra apoteket, reseptfritt. Men å ta det samtidig som man drikker brusdrikker.. Er jo ingen vits. Da er det åpenbart bedre å slutte å drikke brus.

Håper du finner ut av dette!