|
Sv: gerilja kardio
Jeg forespurte min treningveilder om geriljatrening kunne være noe for meg. Og fikk et klart nei til svar. Begunnelsen var nettopp de tingen jeg nevnte i forrige innlegg. På induksjonslignende ketogen diett vil man ikke ha energi nok til å få fullt utbytte. Karbebehovet er stort under intensiv trening og med tomme glykogenlagre vil man altså "kreppere" før man er halvveis. Man kan bøte på dette ved å innta et karbohydratrikt måltid 1 time før trening, men det vil for mange også bety at de går ut av ketose. Jeg ønsket ikke å gå ut av ketose 3 ganger i uka.. Så jeg fulgte min treningsveileders råd og har derfor aldri forsøkt geriljatrening på ketogen diett.
Du kan selvfølgelig forsøke geriljatrening på 20 karber dagen, men vær forberedt på at du kan gå farlig fort tom for energi. Noen er imidlertid såpass vant til lavt karbonivå og makter å trene hardt på det. Kan hende du er den typen. Det finner du bare ut ved å forsøke. Blir du helt tom for energi ved geriljatrening på 20 karber må du vurdere for og imot hva du vil. Vil du beholde ketosen eller vil du trene mer intensivt. Det blir altså et spørsmål om prioritering og hva du synes er mest riktig for deg og din kropp.
|