|
Sv: Hard mage
Ikke tvil om at lavkarbo kanskje ikke er det idielle for alle. Noen trenger kanskje litt mer karbs, gjerne i form av grove kornprodukter. Likens har jeg inntrykk av at lavkarbo er meget effektfull om man er meget overvektig. Når man har bare 10-15 kg igjen, opplever mange at det går mye saktere.Detter er mer en livsstil enn en slankekur. Vektnedgangen er vel en heller hyggelig bieffekt av kostholdet.
Tror det er veldig viktig med masse fiber og vann for oss som sliter med forstoppelse. Jeg slet voldsomt, og prøvde en ukestid å fylle på med med 100 g brokkoli og blomkål, i tilegg til det andre grøntforet. Det hjalp ikke. Løsningen fant jeg på apoteket, i form av fibertabletter. Anbefalt dose er 15-18 tabletter fordelt på 3 doser. Dette inneholder selvfølgelig litt karbohydrater, men i ganske beskjedne mengder. 1 tablett:0,07 g, 100 g tabletter:11 g. Men jammen funka det! Jeg kutta ut brokkolien, spiser fibertabletter istede. Nå tar jeg multivitaminer og tran i tilegg, så jeg skulle vel få nok vit., mineraler osv. Må jo også nevne at det er viktig å øke vannmengden i tilegg når man tar fibertabletter. Jeg tar to glass vann pr. dose tabletter.
|