Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-06, 00:35   #15
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Synsforstyrrelser

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg har ikke diabetes. Har fått sjekka det ut. Men jeg har lav sukkertoleranse. Derfor jeg primært kjører lavkarbo. Men det rare er jo at jeg får dette på lavkarbo og under svangerskap. Og kun da.. Ikke på lavkalori.

Kanskje det er fordi kroppen din på en måte "har lært seg lavkarbo" - og er mere "utsatt" for blodsukkersvingninger?

Og under graviditet - så er jo kroppen i ekstra beredskap uansett.

Har du merket noen sammenheng mellom synsfortyrrelsene dine og matinntaket den dagen/rett før? Om det f.eks oppstår etter at du har spist veldig lite karber, eller f.eks et kakestykke (for å sette det på spissen.).

Kanskje du skulle ha kjøpt sånt blodsukker-måle-utstyr, og målt hver gang du får synsforstyrrelser - laget deg en loggbok på resultatet, samt skrevet ned det du har spist den dagen? Så har du dokumentasjon, både ovenfor legen din og deg selv.