Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-06, 08:54   #4
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Bytte kostholdsfilosofi??

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Husker du hva du spiste du da du gikk opp? Akkurat som før? Hvor ofte veier du deg?

Kanskje du bør øke karbotallet litt, dvs. spise litt bær, nøtter, litt frukt, grønnsaker (hvis du ikke allerede har økt da og uten at jeg vet hva du spiser nå)? Tenkte på å gjøre dietten din litt lettere å følge kanskje.

Har du gått opp 1-2 kg på hvor lang periode?

Hvor mange kg har du igjen å gå ned tror du?

Spiser du mye meieriprodukter? Da kan det være en fordel å kutte ned på disse.

Spiser du mange produkter med kunstig søtstoff?

De fleste vil bytte kosthold når nåværende ikke funker lenger. Hold ut litt til (kanskje med noen småjusteringer, sjekk spm./råd ovenfor) så kommer det til å gå rett vei igjen.

EDIT: Glemte det med platåer, kan være at du går ned i cm. selv om vekta står stille. Vær tålmodig.

Takk for sva !!

Når jeg ser tilbake så veier jeg det samme nå som i slutten av mars, altså ingen nedgang på 7 uker, det er vel litt lenge å være på et platå?? Var 1 kg (total nedgang -11 kg) mindre enn idag første uka i april, men den kom på i påsken! Etter det har vekten stått stille, 1 kg +- men vekten rikker seg ikke under -10 kg!

Jeg veier meg 2 ganger i uka

Spiser minimalt med melkeprodukter - noe geitemelkost, kuttet mesteparten av sukkerfritt (noe tyggis innimellom).

Måler meg annenhver uke og har ikke gått ned i cm!!

Har vurdet å spise litt mer frukt eller bær - er det best til måltidene eller som mellommål?? Jeg har vært så trøtt og sliten i det siste. Har lavt stoffskifte, men de siste prøvene er helt fine. Har nå tatt endel plodprøver (ferritin, b12, o.l.) for å se om det er noe der. Kan det være at jeg trenger mer karber??