|
Sv: Spiser jeg for lite?
Du spiser for lite av det meste kjære deg, men det visste du vel siden du spurte ! Du skal jo ikke tvinge i deg mat, men om du orker lite er det desto viktigere at du spiser gode sammensatte måltider med både proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker/urter/bær/nøtter etc).
Husk at om du spiser for lite og mangelfullt kan du risikere at vekttapet enten går for fort eller at kropen stanser, tror den sulter og går på sparebluss, begge deler er like ille. Og spesielt om du spiser for lite protein - da forsvinner muskelmassen og du risikerer å ødelegge forbrenningen din helt. DA er du ille ute !
Frokost: 1 speilegg og 1 baconstrimmel. Vann til drikke.
Alt for lite proteiner, ingen grønnsaker. Minst 2 speilegg og 2strimler bacon. 1/2 tomat eller 2-3-4 cherry tomater er bedre. Regner med at du steker i fett også for å få nok fett ?
Lunsj: En tomat delt i skiver med ost over - gratineres i ovnen. (Nam med litt oregano - anbefales!) Dersom ikke i nærheten av ovn: salat med skinkebiter. (Men jeg orker ikke mye, det blir vel 150 gram til sammen) Dressing av rømme, majones, en dæsj sennep og hvitløkspepper
Alfor lite av alt ! Det er jo lite proteiner i tomat med ost ! Det er heller noe du kan ha i tillegg til salat med skinke, ikke istedenfor. 100 gram skinke bør du ha. Dresingen er bra !
Middag: Et stykke kjøtt/fisk/kylling tilsvarende litt under en kyllingfilet med salat til. Dressing som til lunsj.
Bør ha minst 100-125 gram kjøtt/fisk/kylling til middag. Salat er greitt, men det spørs jo hva du har oppi salaten da. Man bør heller ikke spise for mye råe grønnsaker hver dag. Magen kan slite litt da. Prøv med å bytte ut salaten med f.eks. dampa brokkoli, blomkålmos eller jukseris noen dager i uka !
Kvelds: Aldri noe særlig sulten før i elleve-tida igjen. Da er jeg fysen og gidder ikke å lage meg noe, så det ender med en cavalier-appelsinstang. Jada, jeg vet at det er fy. (Men det er jammen godt )
Ikke noe problem å lavære å spise kvelds. Spesielt ikke så sent. Så lenge du går ned i vekt og tåler cavalieren er det ingen grunn til å slutte .....enda.
Håper du klarer å spise mer etterhvert !