|
Sv: Pollenallergi og matintoleranse og.. ææh!
For å korrigere meg selv litt. Er ikke kortison, men prednisolon i den sprøyta. Men det er uansett steroider, det var det jeg skulle frem til. Og hjelper den, så er det helt topp. Mannen min fortalte at en kjenning av han, som har vært plaget med allergi i over 10 år, og har brukt på tusenvis av kroner på medisiner i allergisesongen, hadde fått den injeksjonen for kort tid tilbake. For han var det som paradis nå. Helt fin, og trengte ikke de ordinære allergimedisinene lenger.
Jeg blir dessverre verre at steroider, så for meg er det uaktuelt.
Kan også tilføye at du kan reagere på allergimedisinen. Oppdaget at jeg ikke tåler Zyrtec tbl. lenger. Får tørre, såre øyne, som samtidig vesker en del av Zyrtec. Tvert jeg byttet til Clarityn så opplevde jeg bedring. Testet ut ved å ta Zyrtec igjen, og for å si det sånn: Aldri mer Zyrtec for meg.
Jeg har også erfart at jeg får rennende, verkende øyne av diverse nesespray og øyedråper beregnet for allergi (Lomudal. Azelvin, Livostin mm) = de gjør meg verre enn det jeg var i utgangspunktet. Så kanskje det er forsøket verdt å teste ut ulike typer medisin (evt. bare hoppe over de en dag for å se om det gir endring). Er du ekstremt plaget må jo dette gjøres i samråd med lege da.