Pollenallergi og matintoleranse og.. ææh!
Jeg har med ett blitt helt fantastisk allergisk (og skjønner plutselig hvordan alle andre kan ha hatt det i alle år..!) - og vet at det er en haug med bjørkepollen der ute nå, men så spiste jeg 3-4 mandelsjokolader i går, og en peanøtt-smaksak, og det begynte å stikke masse i ansiktet, (tror det var etter peanøtten dog) også da jeg skulle legge meg mange timer senere, så tok jeg en liten smak av en sånn tomat-chili-kjøttdeig-greie jeg har i kjøleskapet, og da begynte det å prikke på leppene.
Og herregud, jeg tror jeg får fnatt snart! Også tenkte jeg på at noen kanskje vet noe mere med det med kryssallergier og matintoleranse. For jeg har lest et sted og hørt fra noen at man kan f.eks reagere spesielt på visse matvarer i visse perioder av året (når det er mye pollen f.eks?) - og hva skal jeg gjøre, er det noen tips, jeg tror jeg går på veggen snart?
Jeg ble første gang allergisk for 2 år siden, mot pollen regner jeg med, og går på allergimedisin (Aerius). Er åpenbart ikke så personlig bevandret i denne allergiverdenen.
Fins det noen tester der ute på hva jeg tåler til hvilken tid? Eller må jeg bare "leve med det" og prøve og feile i forhold til matvarer?
Føler meg helt invalidisert, og jeg tør jo nesten ikke å gå ut i dag fordi det var så ille i går