Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-06, 19:55   #9
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Oppgave om barnehagens rolle (kosthold)

Jeg sikta, trakk avtrekkeren, men bomma.. Nei da.. du er faktisk inne på noe essensielt. Barn liker å hjelpe til og det bør utnyttes til det fulle. Så ideen din er absolutt ikke dum Siljevanilje. Når barn selv får lage det de skal spise så blir maten så utrolig mye mer interesant. Det oser stolthet og selvtillit av barn som får lage maten sin selv.. og med bittelitte granne ros etterpå så formelig skinner de og stapper med stor appetitt inn de grove rundstykkene de en kort tid tidligere hadde erklært at de ikke likte.. Unger er rare sånn.. !

Men hvor har barn sine holdninger fra.. ? Jo fra andre barn, fra voksne i hjem og i barnehage. Så skal barna få en positiv holdning til mat må det komme fra de voksne først og fremst. Så voksne må tas i skole og lære hva sunt kosthold egentlig innebærer og så må de gå foran med et godt eksempel. Her trengs det krutt.. For jeg har ikke møtt mange voksne som dropper kakene i selskap.. og i steden serverer sukkerfritt med følge av fruktfat. Først når de voksne gjør det vil det få effekt på barna også.. Da blir det riktig at de ikke skal ha kaker i barnehagen, men heller påsmurte grove rundstykker og frukt..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat