Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-06, 09:23   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Trøtt av karber?

Det kan ta litt tid før kroppens funskjoner reverseres når du har en slik ubalanse. Nå aner jeg ikke hvor lenge det er siden du startet med lavkarbo, men du må nok regne med å ha lav tålegrense ganske lenge dersom du lå i grenseland for diabetes.

...også er det jo ikke sikkert denne ubalansen er den eneste grunnen til at du ikke tåler karber så godt. Eller, jeg mener, det er ikke sikkert at teorien om at du har spist på deg en ubalanse holder. Skjønt, det er jo klart at feilspising har ført til ubalansn, men Fedon sier jo at insulinressistens er en arvelig genetisk greie. Og da kan det hende at du kansje må leve med denne følsomheten. At du ikke blir kvitt den selv om du spiser riktig (holder symptomene i sjakk gjennom å spise riktig).

Også har jeg en litt sånn annen fancy teori også. Når kroppen vår først har kodet seg inn på å reagere på en måte på noe, så sitter minnet der. Litt sånn klassisk betinget læring. At man spiser masse karber, så kommer det kroppslige stresset med påfølgende reaksjoner. Og så spiser man litt, og kroppen sier: Hey, her kommer den der stressoren, alle kluter til, her må det jobbes!! (Blir særlig aktuell dersom du er en type som stresser endel).

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat