Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-06, 15:06   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Ostekake er vel den enkleste kaken det er mulig å lage, eller?
Tror neppe det finnes enklere kaker hehe. Det er jo bare å mikse og hive i form og avkjøle.

Her er min ostekake, denne er utrolig god:

Nøttebunn eller kjeksbunn (nøttebunn er jo mer lavkarbo da)

1 pk Confecta lime-gele
1 boks rømme
1 pk kremfløte
1 pk Philadelphiaost
Søtstoff etter smak

Lag bunnen (feks Nilles bunn til Key- Lime-kaken) og ha den i en rund kakeform. Sett i kjøleskapet.

Kok geleen med halv mengde vann. Avkjøles uten å stivne.
Pisk kremfløten nesten stiv, ha i rømme og ost. Hell i geleen mens mikseren går. Smak til med søtstoff.

La alt bli mikset sammen til en glatt fin røre. Hell det i formen og sett i kjøleskapet til den stivner, ca 3-4 timer.

Du kan lage gelelokk av 1 pk Confekta lime- eller ananas-gele (du kan ha ananasgele i kaken også, istedetfor lime, har ikke prøvd selv men det høres digg ut). Kok den med halv mengde vann, avkjøl og hell oppå den stivnede kaken mens den er i formen. La det stivne i kjøleskapet.

Eller du kan pynte kaken med frukt/bær. Jeg pynter den ofte med kiwi og grønne druer eller frosne skogsbær, har tatt bilde av to slike kaker jeg har bakt:

Lykke til.