Ostekake er vel den enkleste kaken det er mulig å lage, eller? Tror neppe det finnes enklere kaker hehe. Det er jo bare å mikse og hive i form og avkjøle. Her er min ostekake, denne er utrolig god: Nøttebunn eller kjeksbunn (nøttebunn er jo mer lavkarbo da) 1 pk Confecta lime-gele 1 boks rømme 1 pk kremfløte 1 pk Philadelphiaost Søtstoff etter smak Lag bunnen (feks Nilles bunn til Key- Lime-kaken) og ha den i en rund kakeform. Sett i kjøleskapet. Kok geleen med halv mengde vann. Avkjøles uten å stivne. Pisk kremfløten nesten stiv, ha i rømme og ost. Hell i geleen mens mikseren går. Smak til med søtstoff. La alt bli mikset sammen til en glatt fin røre. Hell det i formen og sett i kjøleskapet til den stivner, ca 3-4 timer. Du kan lage gelelokk av 1 pk Confekta lime- eller ananas-gele (du kan ha ananasgele i kaken også, istedetfor lime, har ikke prøvd selv men det høres digg ut). Kok den med halv mengde vann, avkjøl og hell oppå den stivnede kaken mens den er i formen. La det stivne i kjøleskapet. Eller du kan pynte kaken med frukt/bær. Jeg pynter den ofte med kiwi og grønne druer eller frosne skogsbær, har tatt bilde av to slike kaker jeg har bakt: Lykke til.