|
Sv: Ketolyse og amming?
Det er ikke meningen å ta fra deg håpet. Det er heller motsatt. Du skal ha mål å strekke deg mot, men du må ta fakta i hendene og sette målene i forhold til dem. Det er det som er å være realistisk. Jeg kjenner ikke deg. Jeg skriver kun ut i fra de opplysningen du selv kommer med. Og på grunnlag av de har jeg kommet med mine vurderinger. Vanligvis har folk med insulinresistens store problemer med å gå ned i vekt. Derfor konkluderte jeg med at du også hadde det. Og det var ting i teksten din som også indikerte dette. Dersom du derimot ikke har problemer med å gå ned både 6- 20 kilo på kort tid så må du jo bare gjøre det. Men du ber om råd og det er det jeg forsøker å gi deg. Siden du ammer er altså ikke ketolysekuren å anbefale. Ei heller Atkins induksjon. Ergo må du finne andre metoder å gå ned i vekt på. Jeg antar du valgte ketolysekuren fordi den er rask. Nå må du altså velge en metode som kanskje ikke er så rask. Ergo er 20 kilo på kort tid en litt urealistisk målsetning. Så i bunn og grunn er det eneste jeg sier til deg at du bør sette opp realistiske mål.. utifra dine forutsetninger og ditt valg av diett.
Med 22 år bak meg som slanker vet jeg at de kiloene en kan ha fått av fort tidligere, slettes ikke kan bli like lette å få av ved senere forsøk. Forbrenningen endrer seg gjennom tida og levesett og aktivitetsnivå også. Og har en en fortid som jo-joslanker kan forbrenningen ha blitt totalt ødelagt. Så jeg sier.. det er mange grunner til å sette seg mindre høytsvevende mål. Men hva gjør vel det.. Sett lave mål og slå dem så det dundrer.. Det er i allefall bedre enn å aldri nå fram til målet.
Det er din kropp og dine valg. Du som avgjør hva som skal skje. Jeg bare forsøker å formidler videre noe av min egen erfaring.
Sist redigert av Fjonken : 15-05-06 kl 12:05.
|