Det er vel en viss fare for at jeg kommer innom her også, er vel litt avhengig av å ha plasser å kunne få sagt hva jeg mener og tenker, og syns det er positivt å vandre mellom forumene. Har fått veldig mange impulser gjennom alt det jeg har lest på de forskjellige stedene, og til slutt finne en nok det som passer for meg.
Takker også for den gode mottakelsen og ser frem til å komme med mange meningsytringer.
Ser dere tidligere har tatt opp det med egenbetaling på kurssenterene og hvilke dietter som følges. For å ta egenbetalingen først: selvføgelig kan alle som er på en slik plass dekke kosten, men hvis en lever på attføring, uføretrygd eller er mindreårig så er det ikke så mye å betale med. Og hvis en tenker at noen av de som blir "behandlet" kommer tilbake i et aktivt yrkesliv etterpå, så er kostnadene for opphold småpenger i forhold til videre trygdeutbetalinger.
Det som er sagt om maten på Alm-Senteret er at det skal være sunn norsk mat i rette mengder, så får vi etterhvert se hva det vil si, men dette vil jeg selvfølgelig rapportere om i dagboka mi.
|