Tråd: Skinke
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-06, 11:21   #12
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: skinke

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Hei! I smårettbacon og smårettskinke er det tilsatt litt sukker. På innholdsfortegnelsen står det 1 g pr 100 gram. Er det selve sukkeret som er problemet eller er det totalt antall karbo? Kan man ikke spise kjøtt som er tilsatt sukker (og hvorfor tilsetter man sukker i utgangspunktet??!!?? ) selv om man ikke overstiger den totale summnen av karbo? Jeg spør nok dumt, men er fremdeles fersk i faget og lurer på masse rart!

og i samme slengen, finst det tacopulver uten sukker??? Har dere andre alternativ?

Det er forskjell på karbohydrater. Jeg prøver i størst mulig grad å unng å sukker. Er sikkert utrolig lite sukker i skinken, men vil heller ha skinke uten sukker hvis det er mulig. Mange skinker som inneholder glucose også, det gir høyere blodsukker-stigning enn sukker.

Til taco har jeg begynt å bruke kebab-krydder, men ikke så mye, da blir det for hottt for min gane.. hehe