Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-06, 19:05   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: mct nok en gang..

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Takk for flott svar.. Hmmm må da ned i fettinntaket generelt.. Blir nesten som å spise lavkalori igjen.. I allefall dersom jeg skal ned på 1500 kcal pr dag med 2-3 ss olje innabords.. Det var 1500 kcal jeg lå på da jeg tok av på lavkalori. Så da må jeg vel kutte ned endel på fettholdig mat.. hummm går det da? Skal jo ha fett til hvert måltid.. hmmm

Hvor mye kalorier DIN kropp trenger er ikke det samme som MIN kropp trenger kjære Fjonken. Jeg veier 64 kilo - 141 pund (lb) - da sier Atkins at han anbefaler et kaloriinntak som ligger mellom 10 og 12 ganger min vekt i pund (lb) pr dag for vektnedgang - dvs. mellom 1410 og 1692 kalorier pr døgn. Dette stemte for MEG.

Men veier du 83 kg blir det 183 lb og da blir kaloribehovet et helt annet !
Da bør du ikke ligge under 1830 kalorier pr dag og helst ikke over 2196 for å ta av. Sannsynlighten taler for at ditt tall ligger et sted i mellom disse, rundt 2000 kalorier pr dag. Tallet kan variere alt etter trening/aktivitetsmengde. de dagene du trener tåler du mer, de dagene du sitter stille trenger du mindre. Det burde du absolutt ikke ha problemer med å klare. Du er jo så fint igang allerede med regnskapet ditt. Fortsett slik du gjør du - det trengs alltid litt finsliping og du finner fort ut av hva du må ta bort eller legge til etterhvert. Det kommer med erfaringen...