Hvis du skal ha 40 karber skal det ganske mye grønnsaker til altså! I salat er det utrolig lite karbohydrater. Det er veldig lurt å ha kjøkkenvekt og bruke karbotabell flittig Lett å si - jeg var nok ikke så flink til dette her da jeg startet heller. Jeg er ikke glad i å holde på med veiing og måling av maten... Men jeg tror det er vanskelig å få det skikkelig til hvis du ikke gjør det. All erfaring tilsier at det er svært viktig å følge boka. Jeg anbefaler deg å lese Atkins New Diet Revolution - det står veldig mye nyttig der, faktisk svar på det meste du måtte ha av spørsmål angående det å gå på en ketosebasert diett. Det som er så bra med Atkins er at han har fire faser du må gå gjennom - noe som gjør at man vil mestre dietten bedre enn hvis man bare tar en "kur" og så går tilbake til vanlig kosthold. Det er sikkert noe lignende med opplegget til Lindberg, men det er uansett lurt å lese Atkins. Han var en klok mann! Men dessverre er det mange som faller fra etterhvert - inkludert meg. Og det er nok mye fordi man ikke leser boka godt nok og holder seg til den. For da kan man unngå en del fallgruver man garantert vil ramle i hvis man bare tar induksjonsdelen og så lar det stå til... Puh! Ikke at jeg tror dette gjelder deg spesielt, men du skjønner at jeg leste masse i Atkinsboka i natt og det gikk opp et lite lys for meg tror jeg... Når det gjelder å føle seg dårlig: Det er vel greit nok hvis du føler deg dårlig en dag eller to, men jeg var skikkelig syk i tre uker, jeg... Og det kunne jeg nok ha unngått hvis jeg hadde lest Atkinsboka med en gang (brukte bare nettsidene deres i begynnelsen, og der sto det ikke noe om det), der det står at man skal karbe opp hvis man føler seg dårlig. Til og med kan man legge til noen nøtter hvis det trengs. Og så kan man evt gå ned litt på karbene igjen når man føler seg bra. Avocado er bra, men det er nok best å fordele den utover måltidene og ikke spise en hel på en gang (hvis det var det du mente). Den inneholder jo mye energi - mye fett og også en del karbohydrater.