|
Sv: fitline yoghurt
Opprinnelig lagt inn av nøtta
jaja jeg skal prøve og vente men ikke bli overasket om jeg hiver meg på toget til Hamar, dette skal jeg til bunns i
Så deg ikke no' på stasjonen jeg Har du sitti her og venta hele dagen??? Med nerver og hele pakka??? 
denne problemstillingen går meg på nervene , jeg får den ikke ut av hodet den er jo like ulogisk som at ørken på norpolen !
Denne problemstillingen er ikke ulogisk i DET HELE TATT Men du tenker matematikk du nå - ikke ernæring og biologi.
I matematikk har du lært at 1 + 1 = 2
I sexologi blir ofte 1 + 1 = 3 
Dette handler om noe annet. La oss se på problemstillingen du blir gal av:
for yoghurt krymper ikke sant så av en liter melk blir det mindre en en liter yohurt ? altså en "porson" (en sånn bolle) med fitline yoghurt lages av 1 liter h-melk 650 kcal + en pose fitline pulver 150 kcal = 800 kcal hvordan kan da en liter yoghurt inneholde 425 kcal en liter burde jo da inneholdt mer enn 800 kcal eller ihvertfall ikke mindre. Og hvor blir fettet av ? blir det mindre når man lager yogurt ?
Det første du har hengt deg opp i; om hvorvidt en liter melk + en pose med pulver blir mindre enn en liter yoghurt. Det da kan du finne ut av det på en lett måte. Bruk desilitermål…..
Det andre du henger deg opp i er et kaloriregnskap. En kalori er ikke en kalori får jeg lyst til å si da. For det er det ikke. Dessuten må man bruke litt logikk og sunn fornuft – og en dæsj med kunnskap om ernæring. La meg bruke noen eksempler:
Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.
Et av nøkkelordene er forbrenning….
Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.
Ble du klokere nå?