Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-06, 22:47   #47
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: fitline yoghurt

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jaja jeg skal prøve og vente men ikke bli overasket om jeg hiver meg på toget til Hamar, dette skal jeg til bunns i

Så deg ikke no' på stasjonen jeg Har du sitti her og venta hele dagen??? Med nerver og hele pakka???

denne problemstillingen går meg på nervene , jeg får den ikke ut av hodet den er jo like ulogisk som at ørken på norpolen !

Denne problemstillingen er ikke ulogisk i DET HELE TATT Men du tenker matematikk du nå - ikke ernæring og biologi.

I matematikk har du lært at 1 + 1 = 2
I sexologi blir ofte 1 + 1 = 3

Dette handler om noe annet. La oss se på problemstillingen du blir gal av:

for yoghurt krymper ikke sant så av en liter melk blir det mindre en en liter yohurt ? altså en "porson" (en sånn bolle) med fitline yoghurt lages av 1 liter h-melk 650 kcal + en pose fitline pulver 150 kcal = 800 kcal hvordan kan da en liter yoghurt inneholde 425 kcal en liter burde jo da inneholdt mer enn 800 kcal eller ihvertfall ikke mindre. Og hvor blir fettet av ? blir det mindre når man lager yogurt ?

Det første du har hengt deg opp i; om hvorvidt en liter melk + en pose med pulver blir mindre enn en liter yoghurt. Det da kan du finne ut av det på en lett måte. Bruk desilitermål…..

Det andre du henger deg opp i er et kaloriregnskap. En kalori er ikke en kalori får jeg lyst til å si da. For det er det ikke. Dessuten må man bruke litt logikk og sunn fornuft – og en dæsj med kunnskap om ernæring. La meg bruke noen eksempler:

Hvis du spiser 100 gram fett – går du opp 100 gram vekt i fett da?
Når en kalv drikker fet morsmelk – vokser den da kun i fettmasse? Eller i mengden protein?
Hvis du ’tviholder’ på din måte å regne på – da kan umulig for eksempel Fedon-kost virke…. Der spiser vi da virkelig masse kalorier i form av sunt fett – men taper fettmasse allikevel.

Et av nøkkelordene er forbrenning….

Det unike med FitLine yoghurten er mengden melkesyrebakterier, sant? Hvis jeg uthever BAKTERIER, så begynner det kanskje å ringe noen bjeller……. Det er snakk om levende bakterier her vettu. Bakterier som lever, spiser – og som har forbrenning. DERFOR reduseres fettinnholdet.

Ble du klokere nå?

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat