Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-06, 22:55   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så deppa

Opprinnelig lagt inn av paprika

Frokost: eggerøre av to egg og tre strimler med bacon, koffeinfri kaffe og ca 2 SS kremfløte i. To suketter

Dette ser bra ut syns jeg. Det er mulig du kan reagere på kremfløte, men hvis det er bare de to 22 pr dag tror jeg det er OK. Suketter ikke problem. Hva med grønnsakene her ? Et par cherrytomater gjør godt !

Opprinnelig lagt inn av Paprika

Lunsj: Salat av isbergsalat, paprika og tomat med kylling, reker eller renskåret skinke, ca 400 ml til sammen. Evt middagsrester. Vann til drikke pluss et glass light brus

Her bør du heller veie salaten isteden for å måle ml. Om du måler slik du gjør har du egentlig ikke kontroll på karbene. Tror muligens du får i deg for lite mat/grønnsaker jeg ! Du bør ha iallefall minst 100 gram med proteiner i salaten. Se her for hvor mye av de forskjellige matvarene du kan spise i vekt. Mange reagerer på kunstig søtstoff og det er en helt vanlig årsak til stillstand i vekta.

Middag: Rent kjøtt, fisk eller kylling (tilsvarende en stk kyllingfilet) og stekt sopp og løk med salat ved siden av. (ca 300 ml til sammen) Evt litt saus. Har også laget mange av oppskriftene her inne; fisk i karrisaus, kiche - pizza mm, og har da spist til passe mett. Det blir ofte ikke en veldig stor porsjon siden det er mat med høy næringstetthet, og dermed blir jeg relativt fort mett.

Som nevnt ovenfor. Vei maten isteden for å måle !

Spiser som regel ikke kvelds fordi vi spiser middag i halv - sekstiden. Unner meg fire ruter 70% kokesjokolade og en kopp te (naturlig koffeinfri, bringebærete) med to suketter i før leggetid.

At du ikke spiser kvelds er ikke noe problem, men du er klar over at 4 ruter 70% sjokolade (40 gram) er ca. 12-13 karber ? Litt i overkant av hva du bør spise - iallefall om du ikke tar av. Max 10 gram sjokolade er OK, men ikke mer. Sorry !

Jeg ser jo nå at jeg drikker alt for lite, det skal det bli en endring på... Jeg vet ikke om jeg klarer meg uten Tolvon, jeg har prøvd mange ganger å slutte på dem, men det er helt umulig å sovne uten. Jeg har hatt søvnproblemer hele livet mitt, og det er helt fantastisk å få sove !

Ellers: Begrens kunstig søtstoff (bortsett fra de få sukettene i kaffe/te), lightbrus er fyfy. Drikk minst 2.5 -3 liter vann pr dag. Spis NOK mat. Ikke vær redd for fett. Nå vet jeg ikke hva du bruker i/på salat eller til matlaging, men lavfett Atkins funker garantert IKKE !

Oppsummering: Du spiser greitt, men generelt for lite skikkelig mat fordi du måler isteden for å veie maten. Isberg salat finnes det liten eller ingen næring i. Prøv å finne andre salattyper. Dess grønnere/mørkere dess bedre. Prøv å bruke blomkål og brokkoli til middag f.eks. Du har liten kontroll på karbene når du bruker 12-13 karber på sjokolade når du har en 20 grams kvote. Sjokoladen hjelper deg ikke med vekttapet. Du spiser for lite fett i maten slik jeg ser det her, men tar forbehold om fett du ikke nevner !

Har en sterkt mistanke om at årsaken til problemet ditt er delt. Medisinen (som du bør fortsette med) er en årsak, for lite mat og for lite fett, har gjort at kroppen din rett og slett går på sparebluss. Og for lite vann......

Håper dette hjelper deg noe. Det er iallefall verdt et forsøk