|
Sv: Er det mange "lindbergere" her?
Opprinnelig lagt inn av Hege_
Jeg HAR faktisk lest boka til Atkins, gikk på denne dietten før jeg konverterte til Fedon. Jeg syns at Fedon viser til et mer balansert kosthold som faktisk tillater litt mer, blant annet noe karber. Atkins-dietten passet i alle fall ikke meg, men vi har vel alle våre ulike meninger og tolkninger kanskje?
Jeg forstår at du kan ha en annen oppfatning om Atkins om du bare har lest den norske boka. Den bygger på en eldre versjon (1992) av originalen og er totalt 296 sider mens originalen i ny revidert utgave fra 2002 er på 542 sider. Den norske omhandler jo stort sett bare induksjonsperioden og feier raskt over de andre 3 fasene. Og induksjonen er jo bare en knøttliten del av Atkins.
Induksjonen er streng, det er helt korrekt. Men at den ikke er sunn kan man ha forskjellige oppfatninger om. Det er vel helst karbegrensen som er problemet for noen, ikke HVA man spiser. Men når du kommer oppover vedvarende stigen (som ikke står i den norske utgaven) etter de første 14 dagene og over på vedlikehold har du helt frie tøyler og kan spise det du tåler å spise. Da har du funnet din grense for vektoppgang/nedgang. Jeg har lest alle Atkins bøkene OG alle Lindberg sine. Og det er absolutt ingen tvil om at Atkins vedvarende og Lindberg kosthold er så og si identiske. Jeg bruker bl.a oppskrifter fra begge. Nå har vi flere Lindberg kursledere her inne og de (bl.a. HP) er helt enige i at det er det samme. Det er ikke snakk om tolkning eller forskjellige meninger akkurat når det gjelder dette, det er et ubestritt faktum ! Det er ikke noe vi diskuterer en gang, så selvfølglig er det.
Fedon sjøl er livredd for å bli assosiert med Atkins (av publikumsvennlige årsaker) og kjemper imot her, men han står nok litt alene der stakkar 
Men vi er iallefall enige om at Lindberg er bra !