Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-06, 19:14   #1
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Fjonkens vannbakkels

Ja, det er faktisk mulig å lage lavkarbo vannbakkels.

2 dl vann
75 g smør
70 gr QQ bakemix
3 egg
1 ts bakepulver

Kok opp vann og smør. Hell i alt mel og bakepulver og rør kraftig til dette blir en grøt. Kok opp under røring. Avkjøl en smule. Visp eggene lett sammen og ha i røra. Rør kraftig. Nå blir grøten temmelig suppeaktig. Helles i muffinsformer ( halvfulle ) og stekes i forvarmet ovn på 220 gr i ca 15-20 min til de er lysebrune. Avkjøles. Lirkes ut av formene (sitter godt fast i bunnen) og deles i to. Fylles med pisket krem og bær, eller Isetfromasj eller reker og majones, eller gele, eller hva du måtte ønske.

Blir ikke hule slik som vanlig vannbakkels, men smaken er nøyaktig den samme.

Hele deigen inneholder 22,8 karber. Jeg fikk 12 muffinsporsjoner av dette til 1,9 karb pr stykk. Fyllet må karboregnes i tillegg.

Bon Appetitt.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat