Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-06, 00:37   #1
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Ketoner uten ketose.

Jeg er en smule forvirra mht dette her med ketoner. Ketonene påvises i urinen via stiks. Men er det så at man kan produsere ketoner uten å være i ketose? Dersom jeg ikke er i ketose, men spiser et svært fettrikt måltid og så tester stix, kan den da bli lilla?
For er det ikke så at når kroppen forbrenner fett fra mat så blir det dannet ketoner? Og skjer ikke det uten ketose også?

En annen ting. Det sies at stixsen kan bli lilla pga for lite inntak av væske. Men hvorfor blir den det liksom? Vil det si at ketonkonsentrasjonen blir større i konsentrert urin? Og vil det igjen si at man produserer ketoner uansett om man er i ketose eller ikke? For dersom man ikke er i ketose kan man altså få lilla stixs pga for lite væskeinntak, eller skjer det kun dersom man er i ketose og drikker for lite?

Ja, dette er kronglete skrevet, men det er fordi jeg ikke helt forstår dette med ketoner..

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat