Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-06, 14:41   #26
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: De hadde jo ikke kaliumtabletter i steinalderen?

Hei
Denne tråd er veldig spennende men veldig omfattende. Jeg klarer ikke å gå i dybden med dette når jeg svarer, men det er alltid foruftig å se på mennesker i naturlige settinger, å stille spørsmål som - de hadde jo ikke kaliumtabletter i steinalderen. ? slikt kan man bli klok av.
I steinalderen spiste man veldig mye østers, skjell og annen sjømat!

Da jeg lanserte "slank med ketolysekuren" tilbød jeg kosttilskudd på min hjemmeside, slik man skulle kunne få allt man trengte for å gjennomføre kuren på et sted.
Når man er i ketose er mineraler ( spesiellt Kalium, kalsium og magnesium) allerviktigst de første ukene, mens kroppen venner seg til ketose. Senere tilpasser kroppen seg ketose og behovet for tilskudd minsker.
Jeg mener man med en godt variert kost i følge ketolysekuren vil kunne dekke de fleste behov med kosten. De første ketolysetabletter inneholdt ikke kalium, jeg anbefalte i stedet seltin og mineralvann, men det viser seg at slike råd ikke alltid følges. Derfor er det nå kalium i ketolysetablettene slik man er sikker på å få det man trenger.
Kalsium hadde jeg i tablettene fra starten, da ketose medfører surgjøring av kroppen og urinen utskiller negative ketoner som må ha følge av positiv ladet kalsium. En av årsakene til at jeg anbefaler grønnsaker hver dag (man kan være i ketose uten) er at de også virker syreneutraliserende.
Kobber er tilsatt for å balansere jernopptaket etc. Ketolysetablettene er således balanserte og sammensatt for de som følger slankekurer baserte på ketose. Man får det man trenger og trenger ikke være ernæringsspesialist for å følge ketolysekuren.
Hadde man vært veldig flink med kostsammensetningen når man er i ketose hadde man ikke trengt så mye kosttilskudd. Ketolysetablettene er for de mange som ikke er så godt inne i temaet som de fleste her på lavkarbo.
Atkinesere som handler på www.ketolyse.no tar dobbelt dose av ketolysetablettene på grunn av amerikanske anbefalinger. Jeg vet ikke så mye om atkins at jeg kan stå inne for det, men kanskje Nille har en kommentar.?
Vennlig Påskehilsen fra Skagen Danmark
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat