|
Sv: Kalorier vs karber
Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Protisbehovet er vel 2 g pr kilo kroppsvekt. Veier jeg 82 kilo blir det 164 g pr dag. Men hva blir det dersom jeg vil ned i vekt?
Jeg veier rundt 90 kg og proteinbehovet mitt når jeg bare sitter på ræva er ca 60 gram (60 gram proteiner og ikke 60 gram kjøtt altså). Mer når jeg er mer aktiv og enda mer hvis jeg trener aktivt..
Tror ikke det er så veldig vanlig å spise for mye proteiner pga fett og proteiner metter veldig, men jeg vet om en som er veldig glad i kjøtt som opplevde at hun rett og slett spiste for mye kjøtt.
Hvis jeg husker riktig, så står det i boken til Skaldeman at en blanding av salat og broccoli på nesten 1 kg inneholder ca 30 gram karbohydrater. Da skal jo alle her kunne spise en del grøntfôr. Nå vet ikke jeg hvordan det er for andre, men de gangene jeg har overspist har vært de gangene jeg har hatt for lite grønt til maten. F.eks Torkil sin ketolyse-pizza. Veldig god, veldig mye proteiner og jeg ble stappmett før jeg fikk sukk for meg.. Så neste gang jeg skal spise ketolysepizza blir det med salat ved siden av 
|