Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-06, 22:36   #1
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Kalorier vs karber

Jeg står stille 4 uka på rad. Spiser riktig, men rikker meg ikke på vekta. Da lurte jeg på om jeg kanskje spiser for mye mat rett og slett, i forhold til aktivitetsnivået mitt. Har glupsk appetitt og sitter mye stille pga studiene. Bør jeg regne kalorier i tillegg til karbs da? Hva er riktig matmengde på lavkarbodiett liksom. Men det å regne kalorier blir jo også litt feil da. Jeg mener pga fettinnholdet i maten så blir jo kaloriinntaket skyhøyt i forhold til hva som er tradisjonelt riktig. Vi lavkarbere skal jo ha mer fett enn lavkalorifolka. Så der kræsjer det jo. Jeg holder meg under eller på 20 karbs til dagen og er i ketose. Men går altså ikke ned. Forsøker å gjøre noe med aktivitetsnivået, men ser ofte at det rett og slett ikke blir tid. Så hvordan finner jeg ut om matinntaket er for høyt eller ikke? Hvordan justerer jeg det? Går ned på proteinmengden eller? Kan jo ikke gå ned på fettmengden. Blir litt ruskomsnusk og forvirra i hodet av dette her. Lavkarbo er mye mer komplisert enn lavkalori. I allefall når man skal forsøke å finne ut hva som er galt.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat