Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-04, 13:15   #19
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjempeinterresant lesning dette Mam !! Og sterkt - sitter her med tårer i øynene jeg ! Skal gå inn på linkene du har lagt inn og lese mer.

Årsaken til at jeg har tatt så mange prøver de siste to årene er nettopp at jeg i perioder føler meg ekstremt trøtt og sliten - ja helt totalt utslitt, uten at prøvene har vist noen særlig endring. Omlegging av kostholdet har hjulpet meg enormt. Men jeg har nok sutret og klaget en del i journalen min her fordi legen ikke ville forstå hverken det ene eller det andre. Jeg har slett ikke den samme effekten av kostholdet som mange av de andre her inne har. Vekta viser ikke særlig rask nedgang. Blodprøvene viser at jeg HAR lavt stoffskifte, men ikke så lavt at jeg blir "tvangsmedisinert", eller MÅ medisineres. Jeg kan få Levaxin, men velger selv å lavære å ta dem da jeg (som jeg skriver tidligere i denne tråden) ikke merker noen særlig endring i hverken velbefinnende (heter det det ??) eller vekt. Uansett er det ikke realistisk for de som har en skjoldbrusk kjertel intakt (selv om den ikke funker som den skal) å få en vektnedgang på mer en 2-3 kilo ved medisinering uansett. For meg har det rett og slett ikke vært verdt det pga vekten. For deg vil det vel kanskje stille seg helt anderledes siden du er operert. Det kan være demoiverende å spise riktig uten å se vektnedgang slik folk noen ganger venter (1-2 kilo pr uke......) For meg er det viktigste hvordan jeg føler meg. Jeg vet jeg iallefall gjør det JEG kan for å være i form.

MEN faller jeg tilbake til høy karbo (been there, done that) er trettheten og utslittheten tilbake for fullt. Det ER noe der, - og jeg tror fullt og helt på at lavkarbo ala Atkins (altså IKKE lav fett) kan bedre symptomene dine iallefall LITT. Og noen ganger kan "litt" gjøre store utslag.

Det skal bli spennende å følge deg med ny medisinering og ny spisemåte !

Jeg er jammen glad du vil dele alt dette med oss. Du kankanskje hjelpe flere som sliter !!

Lykke til videre !!