Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-06, 20:22   #14
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tenk deg slank

Jeg er kanskje noe uklar. Men altså... Min hensikt er å få folk til å forstå at tankekraft alene ikke er nok til å bli slank. Man må ikke tro blindt på at man kan tenke seg slank. I tilfeller der man spiser feil pga mentale problemer kan nok tankens kraft være nyttig for å omprogrammere handlingsmåter, tenkemåter og for lettere å motstå fristelser, komme seg i aktivitet eller for å fremelske sunn mat som man egentlig ikke liker. Men, der det biologiske er årsaken til overvekten eller feilspisingen vil ikke tanker gjøre en slank. Tanker kan få en til å se lysere på sin tilværelse. Få en til å godta overvekten. Få en til å trives bedre med seg selv til tross for biologisk ubalanse. Fedme som i helhet skyldes biologien og fysiologien må man behandle på annet vis enn ved positiv tenking og endring i kostholdet. Mange spiser sunt og trener og lever optimalt, men går ikke ned i vekt. Når fedme ikke skyldes galt spisemønster, latskap, dårlig mat o.l. er det jo ingenting der å rette på. Ergo ingenting å bruke tankekraft på. Annet enn for å forsone seg med sin tilstand og for å godta sin kropp. Jeg anser tankekraft som et verktøy man kan bruke for å endre tankemønster, handlingsmønster og oppfatninger med. Men når årsaken til problemet er biologisk og ikke livsstilsmessig eller mentalt er det lite tankekraft kan utrette. Du kan ikke påvirke cellene i kroppen ved tankekraft. Du kan ikke helbrede deg selv ved positive tanker, men de positive tankene kan holde deg opp i tunge stunder.
Sååå lider du av en genetisk sykdom/tilstand som gjør deg overvektig og ellers lever helt riktig mht mat, mosjon o.l. så vil jeg påstå at du ikke kan slanke deg ved tankens kraft. En biologisk faktor kan ikke endres ved hjelp av tanker. Den genetiske dysfunksjon vil ikke forsvinne selv om du maner fram gode tanker hver eneste dag. Men en sånn positiv maning kan endre dine egne måter å se ting på slik at du takler hverdagen bedre og blir bedre kjent med deg selv.
Jeg håper dette var forklarende nok.. Visst ikke skrik ut igjen og jeg skal prøve å forklare enda bedre.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat