Opprinnelig lagt inn av Trolljenta Jeg oppfattet det som at Fjonken er positiv til tankens kraft, men at hvis ikke man har kunnskapen, så hjelper det ikke bare å tenke. F.eks som du er inne på med insulinresistens. Hvis de av oss som har insulinresistens ikke vet hvordan raske karbohydrater påvirker blodsukkeret, så hjelper det ikke bare å tenke.
Opprinnelig lagt inn av Trolljenta
Jeg oppfattet det som at Fjonken er positiv til tankens kraft, men at hvis ikke man har kunnskapen, så hjelper det ikke bare å tenke. F.eks som du er inne på med insulinresistens. Hvis de av oss som har insulinresistens ikke vet hvordan raske karbohydrater påvirker blodsukkeret, så hjelper det ikke bare å tenke.
Det er vel bare forskjellig hvordan vi oppfatter ting folk sier, og at vi har forskjellige måter å uttrykke oss på - for meg virket det Fjonken sa som en kontant avvisning... Men for all del, jeg mente ikke å være sint eller noe . Bare at dette er noe jeg virkelig brenner for! Det står jo nettopp i artikkelen at man kan erstatte bilder av usunne ting med sunne ting... Det er jo ingen som sier at man ikke også skal skaffe seg kunnskap?!? Ja takk begge deler sier jeg! Jo flere faktorer man forandrer på, jo lettere er det å lykkes også.
Sitat: Du må ta i bruk hele hjernen, også den følelsesmessige delen. Sterkt overvektige mennesker mangler ikke nødvendigvis kunnskaper om ernæring og mosjon, det er ikke fakta som hindrer dem i å endre livsstil. De mangler heller ikke viljestyrke. Men de har ikke lært seg å gjenkjenne hvilke følelser og underbevisste tanker som styrer matvalgene sine, sier Stubsjøen.
Sitat:
Du må ta i bruk hele hjernen, også den følelsesmessige delen. Sterkt overvektige mennesker mangler ikke nødvendigvis kunnskaper om ernæring og mosjon, det er ikke fakta som hindrer dem i å endre livsstil. De mangler heller ikke viljestyrke. Men de har ikke lært seg å gjenkjenne hvilke følelser og underbevisste tanker som styrer matvalgene sine, sier Stubsjøen.
(ikke sint )