Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-06, 15:59   #6
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Tenk deg slank

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Uansett.. det holder ikke bare med tankens kraft. Kan f.eks. de som har arvelige fedmesykdommer tenke seg slanke? Neppe! Greit å ha i bakhodet!

Synes du avviser litt for raskt jeg, Fjonken... "arvelige fedmesykdommer" - hva er egentlig det? En del av befolkninga som er sterkt representert her inne, nemlig folk som ikke tåler mye karbohydrater i kosten, faller under den definisjonen i og med at vi har en genetikk som gjør at vi blir overvektige hvis vi spiser i forhold til vanlig norsk kosthold... Så da skulle det være håpløst for oss å gå ned i vekt?

Unnskyld, ikke meningen å være sint altså... men jeg vet at NLP virker (det Stubsjøen driver med), og jeg blir litt oppgitt når du avviser det uten at det virker som du egentlig har lest artikkelen... (Beklager hvis jeg tar feil). Jeg kan skjønne at det virker FOR enkelt - men det er faktisk veldig virkningsfulle teknikker Det er ikke sikkert man blir kvitt problemet med en gang, men noe vil skje etterhvert, spesielt om man får hjelp til det av en terapeut.

Det finnes forresten en psykiater eller psykolog (Hougen) som driver med NLP, som visstnok gjør folk friske av spiseforstyrrelser på ca 10 behandlinger. Kan ikke gå god for det... Vil tro det er veldig varierende avhengig av hvor kompleks spiseforstyrrelsen er.

Charmtassen: Stubsjøen har masse terapierfaring

Sist redigert av Huldr : 06-04-06 kl 16:38.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat