Tråd: Fett / UDO
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-06, 10:45   #5
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: fett / UDO

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

ALA = Alpha-Linolenic Acid is the omega 3 (n-3) EFA.

EFA står for essential fatty acid.. Derfor mitt spørsmål om fisk (EPA, DHA) siden det står at ALA er EFA.

Hvis jeg forstår deg rett lurer du på om vi må ha ALA fordi det er essensielt. Vi må jo det, men hvis vi får det i "ferdig" form som EPA og DHA trenger vi ikke det forstadiet... Greier ikke helt å forklare hva jeg mener, men (er så trøtt ).

Men det gjør vel ingenting om vi får i oss ALA også. Hvis man ikke skal høre på Barry Sears, mannen bak sonedietten da. Han mener at det ikke er noe gunstig med store mengder ALA, og er fan av store doser omega 3 i fiskeoljeform.

Disse forskerne har sine kjepphester... det beste er vel, som alltid, å finne balansen ved å lytte til sin egen kropp (og uavhengige kilder).

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat