Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-06, 02:39   #65
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg prøver å spise noenlunde etter prinsippene til Fedon, men mer restriktivt enn boken hans. Spiser ikke så mange måltider som Fedon anbefaler, men jeg er ikke særlig aktiv for tiden, så kroppen får nok.. For det meste har jeg spist bare lavglykemiske karbohydrater (salat, agurk, broccoli etc. ) og noen dager et måltid for dagen med erter/bønner/linser. I perioder spiser jeg fedon-brød.
Melkesjokolade, pottis, ris og vanlig brød blant annet spiser jeg ikke lenger. Når jeg skal ha noe godt, blir det Atkins-bar (litt for ofte i det siste), cashewnøtter eller 86% sjokolade (synes det smakte pyton før, men nå synes jeg den smaker himmelsk).
Nå føler jeg meg mett, så da er det mye lettere å holde seg unna junk. Jeg prøvde Grete Roede for noen år siden. Gikk ned fra 100 kg til 95 kg, men etter å ha spist frokost var jeg jo sulten igjen lenge før det var lunsj-tid.

Du får lese litt rundt her og på nettet for å se hva som passer deg. Vanskelig til å begynne med synes jeg, men det er jo alltid vanskelig å forandre vaner.
Synes du det blir for tøft å gjennomføre alene, så anbefaler jeg fedon-kurset naturlig slank på Majorstua. Hun som holder kurs der er veldig dyktig synes jeg og hun har selv gått ned 40 kg.

Hvis du trenger noen å gå tur med, så har jeg postet en tråd i sofakroken