|
Sv: Er det lov till å lufte litt fortvilelse...? : (
Opprinnelig lagt inn av Zoë
Nå har jeg levd på lavkarbokst igjen i 12 uker. Jeg begynte med under 30 karb om dagen for å komme i ketose, og gikk ned 1 kg i uka i tre uker. Så husker kanskje noen at jeg spurte om jeg kunne være i ketose mens jeg ammet, og det viste seg å ikke være trygt, så jeg la til ca 20 ekstra karber om dagen for å komme ut av ketose.
Og der stoppet vektnedgangen fullstendig.
De neste 9 ukene har jeg gått ned tilsammen 1 kilo.
Jeg syns det ser veldig klart ut jeg. Og ikke noe å lure på egentlig. OM jeg har forstått deg riktig da. Jeg forstår det slik at du nå ligger på 50 karbohydrater til dagen. Det er ikke merkelig at vekta står stille da. Jeg legger PÅ meg av 50 karber pr dag ! Og jeg et ikke alene i den klubben ! Det er mye sannsynlig at du må ned til 40, kanskje ned til 30 karber pr dag for å ta av. Det er også VELDIG mange som ikke tar av på mer enn 20-25. Men siden du tok av med 30 ville jeg først ha prøvd 40 for å se om det hjelper og så ned til 30.
Det at du ammer gjør vel egentlig at du må gjøre et valg, - om du vil fortsette å amme og våre ute av ketose og ikke ta av. Eller om du vil trappe ned ammingen, komme i ketose og ta av. Det er ikke sikkert at du kan gjøre begge deler samtidig.
Du må egentlig prøve deg frem og teste.
Hvor lenge siden er det siden fødselen forresten ? Og hvor lenge hadde du tenkt å amme ?
Jeg skjønner godt frustrasjonen din - og håper du finner veien ut av det. Og selv om jeg ser det klart er det ikke sikkert at det føles riktig for deg. Men siden du spør etter kommentar så slenger jeg meg innpå i kjent stil !