Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-06, 14:08   #19
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva synes dere om dette?

Jeg har søkt litt rundt og fant dette som jeg har klippet fra en helseside. Svar på spørsmål om faste er ok slankemetode.

For en ung frisk person er en kortvarig fastekur ufarlig forutsatt at man drikker rikelig med væske og sørger for daglig tilførsel av litt karbohydrater. Da skåner man muskulaturen fordi den brytes ned hvis kroppens innhold av karbohydrater blir for lav. Ettersom musklene er kroppens motor vil redusert muskelstørrelse føre til lavere forbrenning, også i tiden etter at kuren er avsluttet. Hvis man har et anstrengt forhold til mat eller sin egen kropp, bør man ikke gjennomføre en fastekur.

Ut i fra dette kan man vel konkludere med at kortvarig faste på 1 dag er ok så lenge kroppen får tilførsel av litt karbohydrater. Fullfaste er altså ikke tilrådelig da det vil føre til at kroppen eter av musklene.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat