Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-06, 23:22   #23
TinaF
Ubekreftet Medlem

TinaF sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 39
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Thumbs up

Blitt syk jeg nå, sukk. Oppgitt. Føles litt herlig også, men det å være hjemme med dunkende hode er aldeles ikke festlig. Da vil jeg heller være frisk som en fisk på jobb. Host host!

Satt i morges og leste om e-coli bakterien som visstnok er i morrpølsen og alt det der... og så tenkte jeg på kjøttdeig (jeg har virkelig holdt meg unna Gilde og alt kjøtt siden e-coli utbruddet)... uansett... jeg endte opp med å fundere på dette med mishandling av dyr, oppdrett, slakting og alt det der... og så ble jeg så nedfor... skikkelig deppa... Neste gang jeg stkk hodet inn i kjøleskapet steg det en sånn stank av salamipølse opp i nesen min så jeg nesten brakk meg (kan ha noe med at jeg er syk også da, men men)... jeg fikk bare så forferdelig fokus på alt dette... så jeg satt meg ned og begynte å surfe litt på internett.. og endte opp med å lese om vegetarkost... og så ble jeg så giret på det.. er liksom overbevist at det er riktig mat for kroppen og har jo merket dette med at hvis jeg spiser naturlige matvarer så reagerer jeg positivt på alle måter... og jeg tror at hvis jeg hadde blitt vant til det hadde jeg fått mange fordeler på lang sikt... men så er det dette her om at en må være skikkelig kreativ for å få i seg nok protein på et slikt kosthold (kanskje ikke med tiden, men sånn i starten)... Forall del, jeg er kjempe glad i kjøtt og kylling og alt det der, men å tenke på det var skikkelig disgusting... F.eks. da jeg var på rundreise i sør amerika så jeg alt fra a til å..... der bare hang de dyrene på markedene... kuttet av dem alt her og der og festet dem med tau rundt halsen i døråpninger osv... og så alt kjøttet med fluer på og greier... Og så tenkte jeg på dette med e-coli.... og fugleinfluensa.... og oppdrettfisken som er fulle av metaller..... og da innså jeg liksom at det ikke er rart vi er fulle av sykdommer og plager (både i mindre og større grad).... så jeg vil ikke mer... jeg skal prøve mitt beste å holde meg unna kjøtt, det være seg fra ku eller gris eller hva som helst.... og kylling... kalkun... og så får vi se med den fisken... jeg bare vil ikke.. jeg tror ikke det er nødvendig å la dyrene lide.... eller meg selv lide bare for å gå kjappere ned noen kilo... da kjører jeg heller lindberg vegetarkost og hiver litt ekstra tid på det.... skal jo bli en livsstil, eller hva?

Jeg kan i hvert fall begynne med å redusere drastisk... ingenting ordner seg over natten såvidt jeg har erfart

Hmmm, men jeg går og er litt syk foran tv'en nå jeg... og funderer videre

ciao