Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-06, 14:59   #7
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Dødssyk av Atkins-dietten

Jeg har aldri hørt om noen som får ketoacidose av å være i ketose. Det høres ut som pølsevev for meg. Ketoacidose oppstår som følge av manglende insulinproduksjon (les: type 1 diabetes). Insulinet fjerner ketoner fra blodet. Det høres ulogisk ut at noen skal få type 1 diabetes som følge av Atkins.

Sitat:

Lavkarbohydratdietter for slanking er langt fra sunt, siden de er knyttet til syreforgiftning, forstoppelse, diaré, dårlig ånde, hodepine og generell utmattelse, for å nevne noen få bivirkninger, skriver medisinprofessor Lynn Steffen ved New York School of Medicine, i en kommentar.

Dette er åpenbart skrevet av noen som ikke har snøring på hva en lavkarbodiett er. Ingen av disse ordene er betegnende for low carb. Ut ifra egne erfaringer ville jeg brukt samme beskrivelsen av et kosthold med mye karbohydrater.

Jeg syns det er utrolig at det går an å publisere noe så fordomsfullt i 2006. Også på bursdagen min...