|
Sv: Gratulerer med dagen!
Opprinnelig lagt inn av Fedonisten
Det er fortsatt en viktig dag, enig med deg, Lise. Vi trenger ikke å gå i tog, men det er viktig at vi markerer dagen, synes jeg!
Mener også dagen er viktig - men syns å gå i tog er litt 'for tamt' (har få gode ord her nå...) Syns kanskje særlig at vi kvinner som bor i et så fantastisk land som Norge burde benytte vår særstilling til å gjøre andre ting også. Noe mer aktivt kanskje?
JEG burde kanskje være en av de som satte i gang noe her jeg bor - siden jeg mener det så sterkt, men jeg jobber med å slutte å sette i gang ting.

Tog er jo en måte å få oppmerksomhet på. Å diskutere her er også en måte å markere og få oppmerksomhet på. Vi setter søkelyset på noe som er viktig å reflektere over. Man må ikke nødvendigvis starte krisesenter for misshandlede kvinner eller lignende store ting. Jeg mener det kan være like så viktig å diskutere med folk, å få folk til å tenke, og på den måten være med på å prege tenkemåter i samfunnet.
For akkurat det tenker jeg er noe av det viktigste å endre på. Hvordan man tenker, hvordan holdninger er. Så lenge ingen tar noe synlig standpunkt i samfunnet, så blir ting mer akseptert og utbredt. Jeg beundrer kvinner som Shabana Rehnan som modig går ut og rører ved de mest tabu emner angående kvinnesak i kulturen hun kommer fra.
Kansje det er noen som er innom akkurat denne tråden i dag som synes at dagen er tull, og som får øyene opp for at det ER ikke bare her i landet det er snakk om, og at kansje det ikke er fullt så topp her i landet enda. Og finner ut at man kan jo godt være enig i at tilstanden ikke er så god som man skal ha det til her i landet, selv om man er uenig i løsninger som kjønnskvotering ol.