Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-06, 11:55   #9
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gratulerer med dagen!

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Det er fortsatt en viktig dag, enig med deg, Lise. Vi trenger ikke å gå i tog, men det er viktig at vi markerer dagen, synes jeg!

Mener også dagen er viktig - men syns å gå i tog er litt 'for tamt' (har få gode ord her nå...) Syns kanskje særlig at vi kvinner som bor i et så fantastisk land som Norge burde benytte vår særstilling til å gjøre andre ting også. Noe mer aktivt kanskje?

JEG burde kanskje være en av de som satte i gang noe her jeg bor - siden jeg mener det så sterkt, men jeg jobber med å slutte å sette i gang ting.

Tog er jo en måte å få oppmerksomhet på. Å diskutere her er også en måte å markere og få oppmerksomhet på. Vi setter søkelyset på noe som er viktig å reflektere over. Man må ikke nødvendigvis starte krisesenter for misshandlede kvinner eller lignende store ting. Jeg mener det kan være like så viktig å diskutere med folk, å få folk til å tenke, og på den måten være med på å prege tenkemåter i samfunnet.
For akkurat det tenker jeg er noe av det viktigste å endre på. Hvordan man tenker, hvordan holdninger er. Så lenge ingen tar noe synlig standpunkt i samfunnet, så blir ting mer akseptert og utbredt. Jeg beundrer kvinner som Shabana Rehnan som modig går ut og rører ved de mest tabu emner angående kvinnesak i kulturen hun kommer fra.

Kansje det er noen som er innom akkurat denne tråden i dag som synes at dagen er tull, og som får øyene opp for at det ER ikke bare her i landet det er snakk om, og at kansje det ikke er fullt så topp her i landet enda. Og finner ut at man kan jo godt være enig i at tilstanden ikke er så god som man skal ha det til her i landet, selv om man er uenig i løsninger som kjønnskvotering ol.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat