Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-06, 09:10   #111
Caxa
Medlem

Caxa sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 60
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Jeg regnet med at det ble litt gresk ja

Dessverre er det mange sprang ryttere som tror at å jobbe en hest riktig på bakken er å ri dressur, og "de' e' fa'li' de' "... De har egentlig veldig feil, for bakketrening er muskelbygging, dressur er basert på øvelser som man også kan bruke til å bygge muskler men i en løsere form på hesten enn det vi bruker som er dressurtanter

Egentlig er kanskje det å ri en hest i riktig form viktigere for en sprang rytter enn en hvilken som helst annen rytter, pga påkjenningen som er i ledd når de lander, og problemer med bakbein når de tar av foran ett hinder, og ryggen når de svever over....

Tenk så mye enklere det er å hoppe høyt om bakbeina kan gi maksimalt fraskyv, ryggen bære opp svevmomentet og sener, muskler er sterke nok til å ha kontrollerte landinger

Ja jeg instruerer, har gjort i mange år, og ta turen for å hjelpe gjør jeg gjerne, ikke 2 ganger i uken men

Så til din venninne med muskelverk, hils henne fra meg og si at jeg iblandt i 4 år har krøpet via gulvet for å stå opp, den siste mnd har det ALDRI skjedd, og riktig så ille var det heldigvis ikke i dag morges, selv om det var en voldsom forverring i forhold til hvordan det har vært den senere tiden

Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat