Tråd: Rødvin
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-06, 20:11   #3
La_Bomba
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2006
La_Bomba er på en erverdig vei

Sv: Rødvin

Opprinnelig lagt inn av Nille

Når du drikker alkohol vil du få utslag på stix og være i ketose, men det betyr ikke at kroppen din forbrenner fett ! Snarere tvert i mot. Leveren produserer ketoner av alkohol, så teknisk sett vil du fortsatt være i ketose når du drikker alkohol. MEN, problemet er at alkohol omdannes fortere til ketoner enn fett gjør. Leveren vil da bruke alkoholen som brennstoff først fordi det går fortere. Så når du drikker alkohol vil kroppen bruke alkohol som brennstoff og begynner ikke å forbrenne fett igjen før alkoholen er helt ute av kroppen ! Denne raske nedbrytingen av alkohol til ketoner og acetaldehyd (det du blir full av), gjør også at de på lavkarbo kosthold også blir fortere fulle, dvs. tåler mye mindre alkohol enn en som spiser høykarbo. Spesielt om man ikke har spist mat på forhånd. Så å drikke og tro det er greitt "fordi du fremdeles er i ketose" blir litt feil......

Om du drikker et par glass om gangen et par ganger i uka gjør det ikke så mye, men drikker du deg full på vin en gang i uka vil du hemme vekttapt ditt. Og OM du strever med å gå ned bør du ligge unna alkohol i store mengder !

Nille, Nille, Nille. Hva får deg til å tro at jeg tror det er greit å drikke "fordi jeg fremdeles er i ketose"?

Og hva får deg til å tro at jeg ikke vet alt du lirte av deg i svaret??

Jeg vet vel at fettforbrenningen stopper opp mens kroppen istedet forbrenner alkohol. Men jeg spurte ikke om fettforbrenning i spørsmålet mitt.

Saken er at jeg er i ketose og stort sett holder meg unna alkohol, men det er i enkelte sosiale lag som f.eks bryllup ønskelig for meg å drikke litt vin.

Da er det best å drikke noe med minst mulig sukker, hence my question.

Full har jeg ikke vært på mange år.

Jeg er med i mange forum rundt om og jeg er lei av alle som svarer på noe annet enn det man spør om. Dette gjelder særlig norske forum.
I engelskspråklige forum reageres det ofte sterkt på slikt, ofte med oppfordring til å starte en egen ny tråd istedet for å ødelegge andres med å svare med noe annet enn det som det spørres om.

Jeg har nå lest litt i trådene deres her på forumet og ser at det er veldig mye hønekakling og syklubbprat her når noen spør spørsmål.

Ikke misforstå meg. Det er veldig mye bra her på forumet deres og mange bra tråder og jeg ser jo at du Nille er en av dem som virkelig har mye å bidra med. Men det forandrer ikke poenget mitt, enten bør du svare på spørsmålet eller la vær å svare i det hele tatt. Om du var redd for at jeg var villfaren mhp. forholdet mellom ketose/alkohol/fettforbrenning kunne du ha sendt meg en IM istedet.

La_Bomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat