Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-06, 13:29   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Stillstand og oppkarbing

Alle når platåer. Stakkar kroppen vår må jo få ta en pause den også !
Et platå varer som regel 1-4, noen ganger opptil 6 uker. Varer det lenger må det være andre årsaker som spiller inn (fysiske, psykiske,sykdom, medisinering etc.-eller at man rett og slett spiser for lite/for mye/feil.)

Atkins er det ikke noe som heter oppkarbing. For noen vil nok en slik fungere, men dessverre er det flere det IKKE funker for. Jeg anbefaler det absolutt ikke i forbindelse med Atkins eller Ketolyse. Har sett altfor ange som får problemer etterpå. Jeg anbefaler heller at man ser på det man spiser (kunstig søtstoff, meieriprodukter er de største synderne), øker karbene (etter vedvarende stigen) og rett og slett ikke lar seg stresse. Å øke aktivitet har vist seg å være effektivt for noen. Å kutte karber og snu opp/ned på kostholdet etter mindre enn 4 uker med stillstand er unødvendig og lite lurt.

TTT - Ting Tar Tid. La kroppen ordne med ting i sin egen fart/rytme ! Iallefall gi den en sjanse !!