Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-06, 00:00   #20
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kan det være så vanskelig?

Å endre på livet sitt har rot i ønsket om lykke. Lykke er alle menneskers drivkraft. Det vi søker etter, det vi higer etter, det vi bunder vår motivasjon i. Men hva lykke er er svært vanskelig å definere. Mange tror lykke ligger i en ung vakker og slank kropp. Andre tror lykke ligger i penger og rikdom. Og atter andre tror lykke ligger i berømmelse. Men gjør den det? Nei, selv rike vakre mennesker opplever ulykke og problemer. Selv suksessrike mennesker møter nedturer. Lykke er for meg mer å sette samme små biter av livet mitt slik at livet mitt blir bedre å leve for meg. Alle har vi noe vi er misfornøyd med. Og det man er misfornøyd med forsøker man å gjøre noe med. Noen blir veldig opptatt av disse endringsprosessene som må til får stadig å nå nye mål. Man blir enspora og selvsentrerte og ser verken til høyre eller til venstre.. vips så er livet over og man angrer.. Angrer på at man ikke satte ned farten og åpnet øynene for det livet faktisk hadde å by på. Man innser for sent at jakten på lykke førte en ned langs en motorvei hvor alt var likt. Man nådde målet javisst, men dersom man hadde valgt stien gjennom skogen og dersom man hadde satt farta ned ville man fått med seg sommerfugler i gresset, blomstenes duft, fuglenes sang.. I rastet mot lykken mistet man endel på veien og endte opp ved målet ulykkelig og i anger.
Jeg har tenkt på hvorfor jeg vil bli slank.. for meg er det en utviklingsprosess. Jeg vil bli slank fordi jeg ønsker å bli et bedre menneske i min egne øyne. Jeg vet at min selvtillit vil bli bedre dersom jeg blir slank og med større selvtillitt og bedre selvbilde håper jeg å kunne legge av meg endel forsvarsvåpen. Jeg håper å kunne bli mer åpen og trygg på meg selv og lettere å omgås for andre mennesker. Jeg håper jeg kan bli et bedre menneske og at jeg lærer noe om meg selv i prosessen. At helsen blir bedre og at jeg vil se bedre ut er jo en stor bonus. Men altså ikke målet.. Målet er at jeg i en gitt periode skal jobbe med meg selv for å bli et bedre menneske.. I denne gitte perioden er det fettet og dens forsvarsverker som skal vekk. Når de er vekk vil er jeg langt i fra i mål.. Jeg må som alle andre jobbe mer med meg selv for å bli et bedre menneske. Det er livsprosessen som fører til et for meg lykkelig liv. En prosess som varer fra vugge til grav. Prosessen som er en del av det som gir mening til livet. Prosessen som er en del av det å bli lykkelig.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat