Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-15, 08:15   #34
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 46
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Antall måltider per dag

Begrepsmessig snakker man vel om hovedmåltider og mellommåltider, som gir en indikasjon på hvor store måltidene er. Sånn sett er jo alt måltider, og det er vel ingen her som påstår at det man spiser som mellommåltid ikke er gjeldene i det totale energiinntaket. Hele diskusjonen blir vel i grunn litt merkelig uansett, da det er så himla individuelt hva folk har behov for og trives med. Personlig spiser jeg stort sett 3 hovedmåltider, 1-2 mellommåltider ved behov (sjeldent). Totalt sett i løpet av en dag ligger jeg som oftest på netto 1500-2000 kcal, bestående av ca 100 gram karbohydrater, 100 gram protein og resten fett. I helgene blir det ofte en veldig stor frokost, og da holder jeg stort sett frem til middag, så da blir det som regel to hovedmåltider (og en helsikes godteri og snackssprekk på kvelden som ødelegger hele ukas jobbing, men det er en helt annen historie som ikke har noe med størrelsen eller hyppigheten på måltidene å gjøre ) .

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat