Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-06, 21:37   #17
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei
Jeg har en pasient som er fotomodell i Milano, hun ringte meg en gang og spurte hvordan hun skulle bli kvitt et utslett hun hadde fått.Jeg måtte forklare at man må se utslettet, et foto er stor hjelp, men stadig ikke det samme som å SE og kjenne på utslettet.
Men det er observert en sjelden gang at folk får et slik utslett som ovenfor når de starter med ketolysekuren.( her var det vel Skaldeman, men det blir det samme, begge kurene bygger på ketose )

Jeg pleier å forklare hvor ekstremt vanskelig det er å diagnostisere matallergier.( uansett om noen mener man kan sende et hårstrå til USA og få et fasitsvar)
I praksis kan det være at man tåler en matvare i liten til moderat mengde men ikke i store mengder.( man kan spise et eple uten besvær men får utslett av epleslang) Så jeg anbefaler å tenke over hva man har spist mye mer av, det kan være fisk eller egg eller ost etc. Så prøver man uten egg en uke, ser om utslettet blekner, deretter introduserer man egg igjen og blir det oppblussen av utslettet styrker det mistanken om egg. Slik kan man prøve seg frem for hver matvare. Dette blir ikke endelig bevis, men en sterk indikator.
Jeg tror ikke så mange leger er gode på utslett, men det er en veldig subjektiv og udokumentert påstand. Selv er jeg ikke spesiellt god, men jeg er så heldig å jobbe på et helsesenter med to hudleger, så der kan pasientene få hjelp.
Zyrtec vil ofte hjelpe på besværene.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat