Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-06, 14:08   #68
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er overvekt/undervekt et uttrykk for undertrykte følelser?

Opprinnelig lagt inn av ekki

Jeg tror at definisjonen på avhengighet, eller kanskje bedre, et problem, er den dagen det får konsekvenser.

Der er jeg helt enig. Hyppighet og mengde er ikke eneste kriterie for å ha et problem enten det gjelder rus eller mat eller annet. Dersom det får konsekvenser av negativ art enten for psykisk eller fysisk helse, eller det går utover andre mennesker, så vil det være et problem uansett om det er skjelden eller hyppig.

(Ellers så blir vi ikke skremt av åpne, ærlige og imponerende reflekterte og insiktsfulle innlegg, så det er bare å poste mer. )

Jeg er veldig enig i at avhengigheten helt fint kan sammenlignes med rusmissbruk også. Jeg har sett mennesker i sukkerabstinens. Og det er ikke uten grunn vi i utgangspunktet kallte dette forumet for karbojunkie.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat