|
Sv: Men hva i all verden skal jeg spise????
Opprinnelig lagt inn av Lise
Jeg var ikke noe særlig glad i hverken fisk eller kjøtt før heller. Men når jeg la om kostholdet, så endret smaksløkene seg (og det har den gjort hos veldig mange andre her også).
Nå om dagene spiser jeg ett eggemåltid, et kalkun måltid, og et fiskemåltid (torsk). Mye av trikset med fisken er å tilberede den på riktig måte (så den ikke smaker noe særlig fisk... ). Jeg bruker frossen torskefilet, som jeg steker/koker under lokk, ligger den på fatet, og presser sitron over og har herbamare urtesalt og olivenolje over. Nydelig. Også har jeg grønnsaker, eller grønnsaksstuing med mandler og olje til. Wooking med oppkuttet kalkun/kyllingkjøtt er veldig godt. Lavkarbopannekaker, eller vafler, kokt egg, speilegg, omelett (med masse godt i)... osv. Har du tatt en titt i oppskriftsforumet vårt?
Hmmm, kanskje det er håp for meg også??
Omelett for meg er egg og bare egg.. men her har jeg nok enormt mye å lære... i dag synes jeg at jeg har vært fryktelig flink, helt til jeg fant ut at mais er fy-fy.. Hvor finner jeg slik info? Er det noen bøker jeg bør kjøpe?
(har naturlig slank av Fedon, men Fedon her ikke min greie).
Har lest om noe mix som man kan bruke til å lage brød av, det bør jeg få kjøpt inn. Og proteinpulver høres ut som midt i blinken for meg som i utgangspunktet har et noe betent forhold til mat, lett å lage, lett å få i seg
Tusen takk for svar.. foreløpig er det mye informasjon som virrer rundt i hodet og kanskje jeg rett og slett må "fordøye" mye av den før jeg forstår sammenhengen og prinsippene?
|