Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-15, 00:21   #17
Martinli
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2015
Martinli er på en erverdig vei

Sv: Er jeg på rett spor/implementering av ymse ting

Opprinnelig lagt inn av Slush, her.

For å være ærlig, så behøver hun ikke engang legge merke til at middagene er lavkarbo. Vi var på besøk hos tanta og onkelen til samboeren og grillet. Eneste jeg droppet var potetsalat og dessert (vanlilje-is). Kjøtt og "gourmet-pølser", samt dressing og basilico hadde så lavt innhold av karbs at jeg ikke var bekymret engang.
Det finnes et utall gode middager som er enkle. Samboeren og jeg er veldig glade i Thai/indisk mat som benytter kokosmelk/tomat som base. Dytt på med unorske krydre som spisskumen, koriander og ingefær. Litt lammekjøtt/sjømat og paprika (for de som ikke hater det) og andre grønnsaker, så har du en fin base.

Gerd's oppskrifter går det gjetord om her på stedet, så hvis du er fysen på noe, sjekk ut de. Pro tip: the kokosgrøt for rask lunsj.

Haha, kjenner igjen denne! Det hender samboeren min dytter meg rundt på natta. Ansiktet bort fra henne, ja!

Men du sier at du trener. Hva slags trening er dette da? Cardio eller styrke?

Jeg trener styrke, fornøyd med 2 ganger i uken, men streber etter og prøver å få til 3 økter i uka. Prøver å gjøre trening ganske raskt og intensivt så hver økt bare er rundt 45-60 min. Tenker at hvis jeg har litt tempo så er pulsen oppe også. Så får vel slått to fluer i en smekk da.

Har prøvd å starte flere ganger med trening, men sluttet etter en tid med alle opplegg. Gikk litt i meg selv å tenkte på hvorfor jeg slutter hver gang. Etter litt tenking fant jeg ut at gjorde ting for komplisert og finurlig.

Løsningen for meg var suprise suprise "keep it simple".. Så trener nå et helt enkelt fullkroppsprogram. Det vil si at jeg gjør det samme på trening hver dag jeg er der med de samme få tunge øvelsene. Øker vektene når det jeg holder på med blir lettere.

Treningene mine ser slik ut:

3 sett på alle øvelser med 6 repitisjoner. Knebøy, benkpress, sittende roing, skulderpress, nedtrekk.

Dette har jeg nå holdt på med i et halvt år, og motivasjonen er her ennå

Gerds oppskrifter? Er dette en her på forumet eller en annen plass? Veldig greit å bruke andre sine oppskrifter, så man slipper å finne opp kruttet på nytt! Vi er også glad i thai/indisk, elsker vår hjemmelagde tikka masala med basmati og naan. Men, ser ikke helt for meg at det blir det samme uten naanbrød og basmatien :/

Martinli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hakuna matata Svar med sitat