|
Sv: En merkelig erfaring....
Oi, fikk aldri med meg de to siste svarene fra Nille og themonk her jeg... sorry Og takk!
For ordens skyld, lurer ikke på om lavkarbo er bra eller dårlig for stoffskiftet, for jeg er overbevist om at det er bra!
Saken er at jeg lurer på om man bør ha et visst nivå av karbohydrater når man har lavt stoffskifte, altså ikke gå så lavt at man er i ketose. Bakgrunnen for dette er
1) at en lege jeg gikk til (som var pro-lavkarbo) sa at ketose stresset kroppen (men han sa ikke hvorfor) (merk: han sa ikke at det var farlig, altså ikke det vanlige pjattet...)
2) at i "Bedre uten brød" står det at ketose er uskadelig for alle som ikke har et stoffskifteproblem (men det står ikke hvorfor)
3) det du, themonk, skriver i denne tråden om T3 & karborestriksjon
4) at jeg selv blir syk av å være i ketose (og det går ikke over heller - har prøvd i tre uker i ett, samt flere ganger... samme resultatet hver gang.)
Jeg prøver altså å finne ut/ grave opp info om dette, og det er ikke så lett... Det blir liksom bare halvkvedede viser. Jeg er slik av natur at jeg må til bunns i ting, og gjør ikke noe bare fordi "det er sånn". Så derfor spør jeg mer enn ti vise kan svare 
Skal lese Faigin! 
|