|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Det er ikke meg selv jeg er bekymret for. 
Da vi vokste opp var slike ting ofte grunner til å ikke leke med og inkludere barn. De som ikke hadde "normale" rutiner i hjemmet, slik alle vi andre var vant til måtte det jo være noe rart med liksom. 
Jeg har ikke og hadde ikke peeeiling på hvilke rutiner mine barndomsvenner hadde hjemme. Reflekterte ikke over det da og har Ikke reflektert over det siden. Nå om dagen har vel nærmest 50% av familier en part som jobber turnus, så tviler sterkt på at din sønns venner alle spiser middag sammen med mamma og pappa, klokka 16.30, hver dag. Tror heller ikke at dette er noe sønnen din vil bli merket for livet av.
Her spiser vi av og til middag sammen, alltid på søndager, men som regel spiser mann og jeg middag i 19.30-tiden. Det et vår tid sammen. Det er ikke mye mamma-pappa-tid man får sammen. Så da spiser vi noe lett, når E spiser middag etter barnehagen. Nå jobber jo jeg 3-5 kvelder hver eneste uke, så der er ikke så mye ordning her. E har masse venner likevel og aldri har hun lurt på når andre familier spiser middag. Spiser grønnsakene sine, fisken sin og har et veeeeeldig normalt forhold til mat.
Sånn ærlig talt. Vil du at sønnen din skal ha venner som dømmer han ut i fra når dere spiser middag? Barn blir ikke født dømmende. Om foreldrene så har tidene på middag klokka inn, så mangler de mye essensielt, om de lærer ungen sin å dømme andre for noe så banalt.
Sist redigert av nellie : 25-02-15 kl 16:17.
|