|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Er vel ikke bare søvn det slår ut på.
Vil han få et naturlig forhold til mat f.eks? Eller bør man ha bedre måltidsrutiner da? Vil barnehagen reagere om han forteller at han spiser middag så seint? Hva med å ha med venner hjem, og vi hadde planlagt fellesmiddag den dagen? (Hvis vi skal ha middag til "vanlig tid" må den lages dagen før) Kanskje ingen får lov til å bli med hjem til ham hvis de bare får brødskiver når de er på besøk? (Ja, jeg bekymrer meg over mye rart... )
I resten av verden er det vanlig å spise middag før leggetid... det er vi som er unormale der. Og det blir stort sett folk av utlenninger også. *drar nisselua godt nedover ørene*
Har forøvrig bekjentskap som har "skive ved kjøkkenbenken når de kommer hjem" og ordentlig mat etter barneTV (og vel så det). De sier at det gjør hjemmetiden mindre stressete og mindre grinete når ungene slipper å gå sultne "til middagen blir ferdig".
Unger kan henge seg opp i de merkeligste ting - og ta de merkeligste ting helt på sparket. Det finner du nok ut.