Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-15, 16:12   #24909
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I lys av vaksinasjonsdebatten som raser om dagen må jeg si jeg er en smule forvirret ang Meslingvaksina. Jeg ser den skal beskytte mot Meslinger, røde hunder og kusma. men dette er da sykdopmmer man likevel får? Jeg hadde meslinger (fikk av vaksina ) da jeg var halvannet, og røde hunder på barneskolen. Og "alle" hadde kusma, så det ble holdt smittefester, men jeg var tydeligvis immun mot det siden jeg var den eneste i barnehagn som ikke fikk det. Så altså, hvorfor vaksinere mot noe man likevel får? Er det for at det skal bli mildere?

Fikk du den vaksina da? Du er riktignok 9 år yngre enn meg, men jeg fikk den ikke. Ble røde hunder-vaksinert på ungdomsskolen selv om jeg hadde det da jeg var liten, for sikkerhets skyld. Meslinger hadde jeg med påfølgende ørebetennelse da jeg var 12 år, på 17. mai-bildene det året har jeg skaut... Kusma fikk jeg aldri, selv om jeg ble sendt til venninner som var rimelig oppblåste. Men jeg vet ikke når den vaksina ble innført, den var ikke det da jeg var liten i alle fall. Du er sikker på at du fikk den?

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)