|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Nå er det heldigvis et par år til jeg må forholde meg til det, men hvordan får man ferier til å gå opp når barna begynner på skole? Har foreldrene aldri ferie sammen lenger? Med fem uker hver går det jo akkurat til skolens ferier. Og da er ikke planleggingsdager, påske, jul osv regnet med.
SFO, en uke hjemme med mor, 3 uker med begge og 1 uke hjemme med far og så SFO de siste ukene. Nå har vi vært såpass "heldige" at vi skilte lag da eldstemann begynte på skolen så vi har delt sommeren mellom oss. Noen fordeler skal man tross alt ha.
Nå jobber jeg sammen med en småbarnsforelder og h*n har lagt beslag på juli mnd i to somre (i fjor og i år) fordi barnehagen da holder stengt. Vi får ikke overlappe ferien i det hele tatt så jeg er stuck med sen ferie. Men neste sommer har h*n ikke barnehagebarn lenger så da skal jeg sannelig ha ferie i juli! Min pålagte ferieavvikling gir jo ringvirkninger til Lille Gubben, eksen og bonusmora også... Men nå er heldigvis mine så store at de greit kan være hjemme alene en uke eller to da og det er deilig. I fjor og i år førte det til at Lille Gubben og jeg plutselig satt der med en hel ferieuke bare vi to - og det er jo deilig, men det hadde jo vært koselig å hatt litt ferie med ungene mens de ennå bor hjemme...
|